Konserwacja opon

Sortuj wg

20 artykuły

Prawidłowe przechowywanie wydłuża żywotność opony. Opony należy składować w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu, w temperaturze od 0°C do 15°C. Opony należy chronić przed deszczem i wilgocią, aby nie dochodziło do kondensacji wody na ich powierzchni. Opony należy chronić przed jasnym światłem, iskrą …

TPMS to skrót od Tyre Pressure Monitoring System, czyli system kontroli ciśnienia opon, którego główna funkcja polega na ostrzeganiu przed zbyt niskim ciśnieniem mogącym stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy. Wskaźnik niskiego ciśnienia opon TPMS to symbol koloru żółtego w kształcie przekroju…

Nokian Tyres przetestował ciśnienie opon zimowych w większości modeli samochodów i doszedł do wniosku, że ciśnienie w oponach zimowych powinno być o 0,2 bara (20kpa) wyższe, niż zalecane ciśnienie w oponach letnich. Jest to spowodowane odmienną budową opon zimowych oraz wpływem niskiej temperatury n…

Jazda z niewłaściwym ciśnieniem opon, zwłaszcza jeżeli jest ono za niskie, może mieć poważne konsekwencje. Zbyt niskie ciśnienie ma wyraźnie negatywny wpływ na właściwości jezdne i manewrowalność w krytycznych sytuacjach, na przykład przy aquaplaningu. Niskie ciśnienie to również dłuższa droga hamow…

DSI (Driving Safety Indicator) to wskaźnik zużycia, pokazujący głębokość bieżnika w milimetrach. Informuje o konieczności wymiany opon na nowe oraz pozwala wydłużyć ich żywotność dzięki zmianie miejsca montażu opon tak, aby wszystkie cztery zużywały się równomiernie.

W przyszłości, dzięki innowacyjnym materiałom, wyraźnie zmniejszą się opory toczenia. Stosowanie w oponach nowoczesnych technologii sprawi, że staną się one nieodłącznym, zintegrowanym elementem układu zawieszenia i całego samochodu. W ciągu kilku dziesięcioleci wszystkie substancje na bazie ropy na…

Przed każdą jazdą oceń wzrokowo stan opon, a co 3-4 tygodnie przeprowadź bardziej wnikliwą kontrolę. Zapewnisz sobie w ten sposób komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz wydłużysz żywotność opon.

Należy natychmiast udać się do warsztatu, jeżeli w trakcie użytkowania z opony uchodzi powietrze, albo jeżeli zauważysz uszkodzenie bieżnika lub ściany bocznej opony, na przykład przebicie, przecięcie, otarcie lub nierównomierne zużycie.