nie styczeń 11 2015

Pierwsza zimowa opona świata o klasie energetycznej A firmy Nokian Tyres

Nokian Tyres przedstawia najbardziej oszczędną pod względem energetycznym oponę zimową w branży motoryzacyjnej.Według testów nowe opony Nokian Hakkapeliitta R2 zapewniają samochodom elektrycznym o 30% niższy opór toczenia oraz większy zasięg.

Nokian Tyres wprowadza w styczniu 2015 najbardziej energooszczędną oponę zimową świata, która osiągnęła klasę A etykiety opon UE.Według testów porównawczych nowe opony Nokian Hakkapeliitta R2 zapewniają samochodom elektrycznym o 30% niższy opór toczenia oraz większy zasięg.Ekologiczna nordycka opona Nokian Hakkapeliitta R2 bez kolców to prawdziwa opona zimowa zaprojektowana przez skandynawskiego producenta opon zimowych dla wyjątkowego samochodu elektrycznego BMW i3.

Innowacja firmy Nokian Tyres – fińskiego wynalazcy opon zimowych, lidera innowacji i rekordzisty świata – łączy niezwykle niski opór toczenia, pierwszorzędną przyczepność oraz wyjątkowy komfort jazdy.Dzięki zaoszczędzonej energii ze względu na niższy opór toczenia zwiększa się zasięg pojazdu.Tego nowego członka rodziny Nokian Hakkapeliitta charakteryzuje ekologiczna, wydajna energetycznie technologia przyszłości i umożliwia bezpieczną, ekonomiczną i wydajną jazdę po śniegu i lodzie w wymagających warunkach nordyckiej zimy.Rozmiar opony to 155/70R19 84Q.

Większy zasięg dla samochodów elektrycznych

„Zapewniamy lepszą przyczepność w warunkach zimowych, mniej lęku, a przede wszystkim większy zasięg dla rosnącej liczby użytkowników samochodów elektrycznych.Bardziej bezpieczne i ekologiczne prowadzenie pojazdów to cel przyświecający nam przy projektowaniu produktów”, wyjaśnia menedżer rozwoju produktów, Jarno Ahvenlammi z Nokian Tyres.

„Opona zimowa w klasie A etykiety opon UE przy oporze toczenia takim jak nasza opona Nokian – taki wyczyn nie udał się jeszcze żadnemu innemu producentowi.Dzięki nowej oponie Nokian Hakkapeliitta R2 kierowcy samochodów elektrycznych mogą cieszyć się oporem toczenia niższym o ponad 30% w porównaniu z innymi oponami dostępnymi na rynku.Opór toczenia konkurentów plasuje ich w klasach C i E.”

Wydajność energetyczna i bezpieczeństwo w zimie – nowa inteligentna eSilica Nokian

Samochody elektryczne są lekkie, a ich właściwości aerodynamiczne są dopracowane do ostatniego szczegółu.Dlatego też stanowią one prawdziwe wyzwanie dla producentów opon.Nowy model opiera się na zwycięzcy testów Nokian Hakkapeliitta R2 i optymalizuje wszystkie swoje komponenty strukturalne dla zastosowania w autach elektrycznych.

„Nasza nowa, bezlitośnie testowana koncepcja technologiczna zapewnia sztywny i twardy korpus opony, co w połączeniu z wieloma nowymi komponentami materiałowymi minimalizuje generowanie ciepła przez oponę, a tym samym jej wewnętrzne odkształcanie się.Umożliwia to ekstremalnie niski opór toczenia się – rekord świata.W przyszłości będziemy używać tej samej technologii w naszych pozostałych oponach zimowych”, wyjaśnia Ahvenlammi, który kieruje testami i rozwojem specjalnych produktów Nokian Tyres dla samochodów elektrycznych.

Opór toczenia zależy od ilości energii, której potrzebuje kontakt opony z ulicą oraz deformacja opony.Zmniejszenie oporu toczenia wymaga pełnej kontroli nad złożonymi zależnościami między strukturą opony, bieżnikiem a komponentami gumy.Z pewnością fakt, że wysokiej jakości opony zimowe oferują niższy opór toczenia niż opony letnie, jest dla wielu osób zaskakujący.Oszczędność energii wynikająca z mniejszego oporu toczenia zwiększa zasięg samochodu.W celu zmaksymalizowania wydajności energetycznej i bezpieczeństwa nowych opon Hakkapeliitta R2 dla samochodów elektrycznych i hybrydowych konieczne było zaprojektowanie całkiem nowych rodzajów mieszanek gumowych.

Łańcuchy molekułowe inteligentnej mieszanki bieżnika eSilica Nokian nowej generacji łączą się z cząsteczkami krzemu, tworząc mocne, a jednocześnie elastyczne połączenie.Mieszanka gumowa działa bardzo dobrze w szerokim zakresie temperatur, polepszając przyczepność w warunkach zimowych i zmniejszając jeszcze bardziej opór toczenia.

Mocna przyczepność na lodzie, śniegu i mokrych nawierzchniach

Lamelki lub rowki symetrycznego bieżnika działają aktywnie niezależnie od poziomu przyczepności i temperatury.Mieszanka nowej opony Nokian Hakkapeliitta oferuje wyjątkową przyczepność na oblodzonych, ośnieżonych i mokrych nawierzchniach, zapewniając doskonałą odporność na ścieranie.Olej rzepakowy używany do mieszanki gumowej zwiększa odporność na rozrywanie, wydłuża trwałość i poprawia przyczepność na śniegu i lodzie.

Agresywny profil bieżnika w kształcie strzały, zastosowany już u zwycięzcy testów Nokian Hakkapeliitta R2 oraz zwiększające bezpieczeństwo innowacje, takie jak cząsteczki polepszające przyczepność w formie kryształów oraz lamelki pompujące koncepcji kryształu Cryo zapewniają zrównoważone, poprawione prowadzenie oraz doskonałą przyczepność w zimie, nawet na mokrym lodzie.

Ścisła współpraca z producentami samochodów

Nokian Tyres, pionier przemysłu oponiarskiego, jest znany z wysokiej jakości produktów, które są zarówno bezpieczne, jak i przyjazne dla środowiska.Są one precyzyjnie dostosowane do różnych rynków i różnych wymagających obszarów zastosowań, takich jak Polska czy Skandynawia.Ponad połowa środków na rozwój produktów jest przeznaczana na testowanie produktów.

„Pracujemy w ścisłym porozumieniu z wiodącymi producentami samochodów, aby oferować najlepsze i najnowocześniejsze opony na rynku kierowcom, którzy chcą mieć pewność dotarcia do celu zarówno w surowym, nordyckim zimowym klimacie, jak i podczas łagodniejszej, polskiej zimy”, mówi Business Manager Petri Niemi z Nokian Tyres.„Nasz wspaniały sukces w testach porównawczych stanowi również dowód sukcesu naszej strategii.Nasze opony wygrały tej zimy ponad 40 testów w magazynach motoryzacyjnych, co stanowi wspaniały rekord.”

Rozszerzana stale paleta opon zimowych, zarówno dla samochodów elektrycznych, jak i hybrydowych

Nowa opona Nokian Hakkapeliitta R2 nadaje się doskonale do samochodów elektrycznych BMW i3.Będzie ona dostępna dla kierowców w styczniu 2015 na najważniejszych dla Nokian Tyres rynkach, takich jak Skandynawia i Rosja, lecz także w innych regionach, w których kierowcom daje się we znaki prawdziwa zima.Opona Nokian Hakkapeliitta R2 bez kolców w rozmiarze 215/45R20 95R XL, zaprojektowana dla nowego hybrydowego samochodu sportowego BMW i8, zostanie wprowadzona w lutym/marcu 2015.

Rodzina opon zimowych Nokian Hakkapeliitta wynalazcy pierwszej opony zimowej na świecie obejmuje również Nokian Hakkapeliitta 8 z kolcami oraz Nokian Hakkapeliitta R2 bez kolców dla samochodów elektrycznych Tesla S i nie tylko.Prawie wszyscy klienci w Norwegii wybrali modele Nokian Hakkapeliitta jako opony zimowe dla swoich samochodów elektrycznych, aby zapewnić sobie najlepszą możliwą przyczepność oraz komfort jazdy zimą.

Najważniejsze innowacje

Inteligentna eSilica Nokian.Większy zasięg, maksymalizacja przyczepności zimą.Mieszanka gumowa, która działa bardzo dobrze w szerokim zakresie temperatur, oferuje wyjątkowo niski opór toczenia i maksymalizuje przyczepność zimą.Łańcuchy molekułowe inteligentnej mieszanki bieżnika eSilica Nokian łączą się z cząsteczkami krzemu, tworząc mocne, a jednocześnie elastyczne połączenie.Lamelki lub rowki symetrycznego bieżnika działają aktywnie niezależnie od poziomu przyczepności i temperatury.Mieszanka nowej opony Nokian Hakkapeliitta oferuje wyjątkową przyczepność na oblodzonych, ośnieżonych i mokrych nawierzchniach, zapewniając doskonałą odporność na ścieranie.Olej rzepakowy używany do mieszanki gumowej zwiększa odporność na rozrywanie, wydłuża trwałość i poprawia przyczepność na śniegu i lodzie.

Koncepcja kryształ Cryo Nokian.Pierwszorzędna przyczepność zimą, precyzyjne prowadzenie.Do mieszanki gumowej dodano twarde jak diament cząsteczki w formie wielokątnych kryształów, aby poprawić przyczepność na lodzie, wykorzystując fakt, że wbijają się one w oblodzoną nawierzchnię.

Lamelki pompujące.Większa przyczepność na mokrej nawierzchni.Kieszonkowe lamelki na barku opony usuwają wodę lub też odpompowują ją wręcz całkowicie z powierzchni ulicy, zapewniając w ten sposób stabilne i pewne trzymanie się drogi.Zwiększona objętość opatentowanych lamelek pompujących oraz duża liczba lamelek zygzakowych zwiększają jeszcze bardziej przyczepność na mokrych i oblodzonych nawierzchniach.

Ząbki wbijające się w lód i śnieg.Większa przyczepność na lodzie i śniegu.Ząbki wbijające się w lód i śnieg, znajdujące się między blokami profili, zwiększają przyczepność na lodzie i śniegu, szczególnie podczas hamowania i przyspieszania.

Aktywatory lamelek.Lepsza przyczepność na lodzie i śniegu.Aktywatory lamelek na narożnikach profilu zwiększają funkcjonalność lamelek podczas gołoledzi.Szersza lamelka aktywuje węższą.

Ząbki wbijające się w błoto pośniegowe.Zapobiegają aquaplaningowi na błocie pośniegowym.Aby zapobiec aquaplaningowi na błocie pośniegowym, na szczególnie istotnych obszarach barku opony zastosowano trójkątne elementy usuwające błoto pośniegowe. Ząbki wbijające się w błoto pośniegowe na barkach opon zapewniają optymalną przyczepność nawet w gęstym błocie pośniegowym, zapobiegając jego pozostawaniu między blokami profili.

Nowa opona Nokian Hakkapeliitta R2 – nordyckie, ekologiczne bezpieczeństwo

Niezwykle niski opór toczenia maksymalizuje zasięg

Pierwszorzędne bezpieczeństwo na lodzie i śniegu

Komfortowa i spokojna jazda na wymagających nordyckich drogach

Rozmiar opony:155/70R19 84Q

http://www.nokiantyres.pl/

Archiwum wiadomości